14 Haziran 2017

PROGRAMLARIMIZ

Zihinsel Engelli Bireysel Destek Eğitim Programları

Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş bireyler için geliştirilmiş, içerisinde bilişsel becerilere hazırlık, dil-konuşma ve alternatif iletişim becerileri, psikomotor becerileri, özbakım becerileri, genel yaşam becerileri, toplumsal yaşam becerileri, TA?rkA�e, matematik, sosyal hayat modellerini içeren destek eğitim programlardır.

İşitme Engelli Bireysel Destek Eğitim Programı

İşitme yetersizliğinden etkilenmiş bireyler için geliştirilmiş, dil eğitimi, işitme eğitimi, sosyal iletişim becerileri, okuma-yazma, matematik modellerini içeren destek eğitim programlardır.

Bedensel Engelli Bireysel Destek Eğitim Programı

Bedensel yetersizlikten etkilenmiş bireyler için geliştirilmiş, dizA?stA?, yA?zA?stA?, sA�rtA?stA?, emekleme, destekli yA?rA?me, desteksiz yA?rA?me, ayakta durma, tutma-bA�rakma, destekli oturma, desteksiz oturma, merdiven inip-A�A�kma, A�izim becerileri, el becerileri-el gA�z koordinasyonu, gA�rsel algA�lama, vestibA?ler (denge) sistem, proprioseptif (vA?cut farkA�ndalA�AYA�), ileri dA?zey fonksiyonel beceriler, taktil (dokunma) becerilerinden oluAYan destek eAYitim programA�dA�r.

 

Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programı

Otizm spektrum bozukluğundan etkilenmiş bireyler için geliştirilmiş, alA�cA� dil becerileri, ifade edici dil becerileri, taklit becerileri, eşleme becerileri, yönerge takip becerileri, görsel destek kullanımı, özbakım becerileri, günlük yaşam becerileri, motor beceriler, sosyal beceriler, oyun ve müzik becerileri, okuma-yazma becerileri, matematik becerileri,

Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı

A�zel (A�zgA?l) A�AYrenme GA?A�lA?AYA? tanA�sA� almA�AY bireyler iA�in hazA�rlanmA�AY, A�AYrenmeye hazA�rlA�k becerileri, TA?rkA�e, matematik becerileri modA?llerinden oluAYan destek eAYitim programA�dA�r.

Erken Çocukluk Özel Eğitimi

Erken Çocukluk dönemlerinde, özel eğitim hizmetlerinin tüm aileyi dikkate alarak hazırlanması gerekmektedir. A�A?nkA? bu dA�nemlerdeki A�ocuklarA�n bakA�m ve eAYitimleri, bA?yA?k A�lA�A?de ailede gerA�ekleAYmektedir. AyrA�ca, A�zel gereksinimli bir A�ocuAYa sahip olmak, ailelerin bA?yA?k A�oAYunluAYunda, pek A�ok duygusal (A�rneAYin stres, mutsuzluk, vb.) ve toplumsal (A�rneAYin toplumdan soyutlanma, vb.) sorunlara yol aA�abilmektedir. Bu kapsamda kurumumuzda erken A�ocukluk dA�neminde olan A�AYrencilerimize eAYitim verilirken ailelere de eAYitsel ve psikolojik destek saAYlanmaktadA�r. Kurumumuzda erken A�ocukluk A�zel eAYitimi alanA�nda KA?A�A?k AdA�mlar ve Portage ProgramlarA� uygulanmaktadA�r.

A�ok Engellilerin EAYitimi

A�zel gereksinimli bazA� A�ocuklarA�mA�z, birden fazla yetersizliAYe sahip olabilmektedir.A�Bu A�zellikteki A�ocuklarA�mA�zA�n temel ve eAYitsel gereksinimleri de farklA�laAYmaktadA�r. Birden fazla yetersizliAYe sahip A�ocuklarA�mA�z kurumumuzda uzman bir ekipA�e deAYerlendirilerek bireysel gereksinimlerine gA�re uygun bir eAYitim programA� ve yA�ntemleri uygulanmaktadA�r.

Yapılan bilimsel araştırmalara göre engelli çocuğu olan aileler belirli psikolojik aşamalardan geçmektedir. Bu aşamalarda ailelerin A�eAYitli kaygA�, stres ve depresyon dA?zeylerine ulaAYtA�klarA� bilinmektedir. Bu kapsamda classification division essay topics science kurumumuz ailelerine stres ve kaygA�yla baAYa A�A�kma, A�fke kontrolA? vb. A�eAYitli konularda psikolojik destek A?cretsiz olarak sunulmaktadA�r. Bu kapsamda kurumumuz bA?nyesinde A�eAYitli destek gruplarA� oluAYturulmaktadA�r.

A�alA�AYma Becerileri

A�AYrencilerin A�AYrenme konusunda yaAYadA�klarA� temel problemlerden biri de nasA�l ders A�alA�AYacaklarA�nA� bilememeleridir. Bu kapsamda kurumumuzda;A�A�AYrenim gA�ren A�AYrencilerin kiAYisel organizasyon becerilerini, ev A�devi, dinleme becerilerini, not tutma, araAYtA�rma ve baAYvuru becerilerinin geliAYtirilmesini amaA�layan A�alA�AYma becerileri programA� uygulanmaktadA�r.

BiliAYsel Strateji A�AYretimiA�

A�AYrencilerin A�AYrenirken karAYA�laAYtA�klarA� sorunlarA� sA�ralarken, A�nceliAYi a�?anlamamaa�? konusuna verdikleri gA�rA?lmektedir. Buradaki anlamama aslA�nda temel olarak nasA�l A�AYreneceAYini bilememe sorunudur. Buradan hareketle iyi bir A�AYretimin en belirgin A�zellikleri; A�AYrenciye nasA�l A�AYreneceAYini, nasA�l hatA�rlayacaAYA�nA� ve kendi A�AYrenmesini etkili olarak nasA�l kontrol edip yA�nlendireceAYini A�AYretmektir denilebilir. A�AYretmenlerin artA�k A�AYretim sA?recinde bir rehber konumunda olmasA� gerektiAYi dA?AYA?nA?ldA?AYA?nde, A�AYrencilerin bilgiye ulaAYmasA� ve bu bilgileri en doAYru bir AYekilde A�AYrenebilmesi iA�in mutlaka A�AYrenme yollarA�nA�n onlara A�AYretilmesi gerekmektedir.
Bu kapsamda A�AYrencilerimizin A�zellikle, okuma, okuduAYunu anlama, yazma ve matematik alanlarA�nda biliAYsel strateji kullanA�mA� yoluyla daha etkin akademik kazanA�mlara ulaAYmalarA�nA� saAYlamak amacA�yla kurumumuzda biliAYsel strateji A�AYretimi de yapA�lmaktadA�r. Bu A�AYretim A�oAYunlukla A�AYrenme gA?A�lA?AYA? olan A�AYrencilerimizde etkili olmaktadA�r.